sobota, 30 maja 2015

A teraz coś z zupełnie innej beczki...


Danie dla tych, którym nieco przejadły się tradycyjne schabowe z ziemniaczkami...

     Kurczak Curry z warzywami w sosie czosnkowym    


                                     (mój przepis autorski)


Składniki (5 porcji) :
- ryż 0,3 kg
- pierś z kurczaka (filet do 0,5 kg)
- warzywa                                 (wedle uznania ok. 0,5 do 0,75 kg): marchew, pietruszka, papryka, kapusta biała, kapusta czerwona, pędy bambusa, grzybki moon,  cebula.
- kefir 400 g
- curry
- oregano
- czosnek
- sól
- cukier





Sos:

Do kefiru dodać dwa ząbki startego czosnku, dwie szczypty oregano, dwie szczypty soli i ćwierć łyżeczki cukru.
Wszystko starannie wymieszać.








Ryż z kurczakiem i warzywami:





                                 Ryż ugotować w wodzie z odrobiną soli.




















Kurczaka pokroić w kostkę,




 podsmażyć na oleju do zarumienienia (można delikatnie posolić).








Następnie dodać warzywa, posolić i posłodzić do smaku wedle uznania( solę trzy duże szczypty i dosypuję płaską łyżeczkę cukru.). Smażyć do momentu „zeszklenia” (ok. 15 – 20 min) 

















       








Następnie dodać ryż i 3-4 szczypty curry. Smażyć, mieszając wszystko przez ok. 15 min. 

























Podawać polane sosem czosnkowym.


Warto dołożyć surówkę.

Smacznego!





5 komentarzy:

  1. Pyszności. Aż mi ślinka pociekła na ten widok :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Powiedziałabym, że ja w kuchni potrafię tylko zrobić herbatę, ale to nieprawda. Potrafię też przeżywać chwile szczęścia. Cieszyć się drobiazgami. Ale w tej dziedzinie jestem zaledwie żaczkiem. Całę życie uczymy się doceniać to, co mamy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tu Wizja/Wizzgaa / ? / Noo, zjadłamby ale mi nie dacie - już ja to wiem . Może i dobrze bo odwykłam .

    OdpowiedzUsuń
  4. No, może nadarzy się okazja... Trzeba by palniki przygotować i można działać :)
    Jak się chętni znajdą.

    OdpowiedzUsuń